2016. október 19., szerda

Japánt tanulni




 Hát igen mint már említettem ezelőtt is neki vágtam egy nagy feladatnak... Ami eddig csak félig fogott ki rajtam néha. Bár ezzel is csak élvezetesebbé és döcögősebbé tette azt,hogy magamévá tegyem. Igen...a japán nyelv tanulásáról beszélek x'D Ez év szeptemberében végre sikerült felvennem az órát és nagy izgalommal vetettem bele magam. A tanár valami hihetetlenül kedves és aranyos,de ami ennél is fontosabb türelmes. Egy órán általában 3-4 lapnyi hiraganát vagy katakanát tanultunk meg és ezt a tendenciát tartottuk a katakanáknál is. Legalábbis eddig. A beszéddel nagyobb problémám nincs és ha folyó írással kell a szavaknak leselkedni,akkor minden oké. A hiragana és a katakana tanulásával nagyobbacska problémáim vannak. Valahogy nehezen és lassan maradnak meg az írásjelek. Szóval ha most akartok neki rugaszkodni... szükséges tengernyi türelem,kitartás,vér,izzadság,boszorkány kör... na az utolsó nem... De a többi igen :'D  A hiraganák között is vannak hasonlók,de katakanák terén...na az már nagyobb fejtörés. Még bele se tudtam szagolni,mert a többi órám miatt el vagyok maradva a tanulással. Ennek ellenére,haladok,segítséggel és élvezem az órákat! Múltkor még DBZ mangát is hozott be,meg különböző könyvekkel (Hely meghatározást tanultunk,tagadást meg ilyeneket)
Könyv téren a Dekiru van használatban. Színes,jól felépített,chibikkel teletűzdelt. 7000 ft körül van,de van hozzá szószedet is és 2 cd. A szó szedetben mindenhogy fel van tüntetve az adott szó,ami kifejezetten jól jön kezdőknek.
Az írás és beszéd mellett a kultúráról is beszél néha,különböző tipikus japán dolgokról. Nem is tudom hányszor mondta azt,hogy ez ilyen japán dolog. De mindezt úgy,hogy megértjük közben.
Ha valaki a Debreceni Egyetem tanulója csak ajánlani tudom,hogy vegye fel. Amióta oda járok kedves emberekkel találkoztam és szert tettem pár barátra akikkel könnyen megértettük egymást és mindenki segítőkész :) Aya-san is nagyon kedves mindegyikünkre oda figyel. Nagy pozitívuma az egésznek,hogy feldobja a napom. Még ha nem is érzem jól magam,ha nincs kedvem semmire, a japánra bemegyek és bazsalyogva jövök ki,még tesi előtt is :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése